Admitere Liceu- Colegii

Școlarizarea românilor de pretutindeni la studii liceale în România
Acte necesare admitere LICEU 2018-2019
(Sursa: www.isjiasi.ro, data publicării: 22.06.2018)
1. Cerere de înscriere - formular tip (anexa 2, descarcă formular | alt link de rezervă) completată atât cu date generale (nume, adresa, școala absolvită ) cât și cu opțiunile exprimate (coduri preluate din Anexa nr. 1);
2. Copie după pașaport a candidatului (care atestă domiciliul stabil în străinătate) și copie după pașaport sau carte de identitate al părinților/tutorilor legali;
3. Copia certificatului de naștere, tradus în limba română sau într-o limbă de circulație internațională, după caz;
4. Declarație pe proprie răspundere, pe baza voinței liber exprimate, de asumare a identității culturale române, potrivit legislației în vigoare, conform Anexei nr. 3 (ATENȚIE! Pentru candidații din Republica Moldova nu este necesară această declarație. Doar etnicii români din alte țări o prezintă);
5. Declarația notarială a părinților (tutorelui legal) privind școlarizarea elevului/ei minor/e și toate responsabilitățile ce decurg din școlarizarea elevului/ei pe teritoriul României - in situația în care nu prezintă acest document la depunerea dosarului, candidatul va trebui să îl prezinte la înmatricularea la studii în România;
6. Copie după adeverința cu notele obținute la evaluarea națională în România (pentru absolvenți de gimnaziu în România) SAU copie după diplomă/certificat de finalizare a studiilor gimnaziale efectuate în țara de domiciliu (pentru absolvenți de gimnaziu din alte țări);
7. Copie după foaia matricolă pentru clasele V-VIII, respectiv V-IX (copie) / situația școlară pentru ciclul gimnazial care să cuprindă media generală / an de studiu;
8. Copia recomandării ierarhilor sau acordul conducătorilor locali de culte, pentru candidații la admiterea în învățământul preuniversitar teologic (după caz);
9. Solicitarea părintelui/tutorelui de înscriere a elevului la admitere pentru o clasă inferioară nivelului rezultat din actele de studii, după caz.
Notă: actele în dreptul cărora scrie "copie" se prezintă în copie simplă și nu legalizată.
PROCEDURA DE ADMITERE PENTRU LICEE ȘI COLEGII 2018-2019
Vezi aici informațiile detaliate cu privire la procedura de admitere licee și colegii 2018-2019 (https://www.isjiasi.ro/documente/admitere%202018/mold/Admitere%20moldoveni%20si%20diaspora_Precizari%20ref%20inscrierea%20si%20admiterea%20in%20invatamantul%20preuniversitar%20pentru%202018-2019.pdf)
NOTĂ: Informațiile prezentate nu sunt actualizate pentru sesiunea de admitere 2019. Pe site-ul www.edu.ro urmează să apară noua METODOLOGIE DE ADMITERE
- Verifică
care sunt disponibilitățile de locuri
Descarcă lista de locuri pentru învățământ preuniversitar 2018-2019 | alt link de rezervă - Completează
fișa de înscriere
Descarcă Formular înscriere înv preuniv 2018-2019 | alt link de rezervă - Depunerea actelor prin una dintre metode:
- Actele
se depun personal la INSTITUȚIA LA CARE VREI SĂ APLICI ( de
exemplu: Colegiul Mihai Eminescu din Iași - Strada Mihail
Kogălniceanu, nr 10. Comisia își desfășoară activitatea începând de
marți, 10
iulie ora 9,
până marți, 17 iulie 2018 ora 16. Sâmbătă 14 iulie și
duminică 15
iulie programul este de la ora 9 până la ora 13) - Se trimit prin poștă la Inspectoratul Școlar Județean Iași - România, Municipiul Iași, Strada Nicolae Bălcescu, nr. 26. Cod poștal: 700117 - Pentru Comisia de Admitere 2018. Dosarele care ajung la destinație după 17 iulie 2018 ora 16 nu vor fi luate în considerare.
- Afișarea
rezultatelor
Rezultatele concursului de admitere vor fi afișate pe site-ul https://www.isjiasi.ro (la secțiunea Examene - Admitere), la data de 24 iulie 2018. - Cazuri
speciale
În perioada 25 - 26 iulie 2018, comisia de admitere de la Inspectoratul școlar Județean Iași va analiza și soluționa cazurile speciale (frați, gemeni, tripleți și candidații promoției 2019). - Afișarea
rezultatelor FINALE
Rezultatele finale, după soluționarea cazurilor speciale, se vor afișa pe site-ul https://www.isjiasi.ro (la secțiunea Examene - Admitere), la data de 27 iulie 2018.
Vezi aici METODOLOGIA DE ȘCOLARIZARE A ROMÂNILOR DE PRETUTINDENI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR DE STAT DIN ROMÂNIA PE LOCURI DE STUDII FĂRĂ PLATA TAXELOR DE ȘCOLARIZARE, DAR CU BURSĂ, RESPECTIV FĂRĂ PLATA TAXELOR DE ȘCOLARIZARE, DAR FĂRĂ BURSĂ ÎNCEPÂND CU ANUL ȘCOLAR 2017-2018
PREGĂTIRE PLECARE LA STUDII
Ai fost acceptat? Felicitări!
În continuare, hai să vedem ce trebuie să facem pentru a ajunge în siguranță la LICEU/COLEGIU.
- Pregătim actele;
- Pregătim valiza;
Actele:
Pentru a merge la studii în România ai nevoie de permis de ședere, pentru a face permisul de ședere ai nevoie de viză de lungă ședere de tip D.
DOCUMENTE NECESARE LA SOLICITAREA VIZEI PENTRU ELEVII/STUDENŢII BURSIERI AI STATULUI ROMÂN:
Viză se solicită DOAR ONLINE https://evisa.mae.ro/ro_home, aici vei complete cererea și vei anexa fiecare document din lista de mai jos scanat, in format .pdf. După completare este necesar să descarci cererea completată care trebuie anexată la dosarul de obținerea a vizei. La adresa de email indicată vei primi un email de confirmare cu data și ora la care ai fost programat. În cazul în care cererea ta nu va fi complete vei primi un email în care vei fi informat de aspectele care lipsesc cererii tale pentru a fi validate.
După ce ai fost programat, este necesar să te prezinți cu dosarul completat la CONSULATUL ROMÂNIEI la Chișinău, adresa Str. GRIGORE URECHE 2
ACTE NECESARE SOLICITARE VIZĂ ELEVI
2019:
- cererea tip cu fotografie - printată din portalul https://evisa.mae.ro/ro_home după completare ;
- pașaport valabil (original şi copie)
- buletin de identitate (original şi copie) - dacă este cazul
- Certificat de naştere (original şi copie)
- Cazier judiciar pentru minorii care au împlinit 16 ani (original şi copie)
- Declaraţie notarială de la ambii părinţi din care să rezulte că aceştia sunt
de acord ca minorul să-şi facă studiile în România (original şi copie)
- declaraţie notarială de la părintele care nu însoţeşte minorul în România din
care să rezulte că este de acord ca acesta să se deplaseze în România, însoţit
de celălalt părinte. Pentru minorii care vor fi însoţiţi de alte persoane decât
părinţii (se acceptă rude de gradul I şi II dovedit prin documente), se va
prezenta acordul notarial al ambilor părinţi
- Asigurare medicală de călătorie pentru 90 de zile (original şi copie)
Pentru însoţitorul elevului:
- cererea tip cu fotografie - printată din portalul https://evisa.mae.ro/ro_home după completare ;
- paşaport valabil (original şi copie)
- Certificat de naştere şi buletin de identitate (original şi copie)
- Certificatului de naştere al copilului pe care îl însoţeşte (original şi
copie)
- Asigurare medicală de călătorie pentru 90 de zile (original şi copie)
- Dovada mojlocului de transport sau permisul de conducere, cartea verde şi
documentele de înmatriculare ale mijlocului de transport, în cazul conducătorilor
auto
IMPORTANT: Se va accepta obţinerea unei vize de intrare în România în scopul însoţirii elevului în vederea înscrierii la studii DOAR DE CĂTRE O SINGURĂ PERSOANĂ (părinte sau rudă de gradul I şi II).
IMPORTANT!
NU POȚI SOLICITA VIZA PÂNĂ NU AI TOATE ACTELE DE MAI SUS.
NOTĂ:
Consulatele României din Republica Moldova au anunțat sau vor anunța pe paginile personale mai multe detalii despre vize pentru elevi și studenți. În primă etapă pentru viză pot aplica elevii care au fost admișii la studii preuniversitare. După ce apare un ordin cu rezultatele admiterii pentru ciclul universitar, Consulatele vor veni cu un comunicat pentru studenți. Urmăriți cu atenție informațiile de pe site-urile consulatelor:
Consulatul României din Chișinău-https://chisinau.mae.ro/
Consulatul României din Cahul- https://cahul.mae.ro/
Cine are nevoie de viză?
Următoarele categorii de persoane trebuie să îşi facă viză:
- Elevi şi studenţi care NU deţin cetăţenie Română. Viza trebuie făcută chiar dacă solicitantul deţine paşaport biometric Moldovenesc;
- Persoanele care vor să însoţească elevii minori dar nu au paşaport biometric şi nici cetăţenie Română.
Nu trebuie să îşi facă viză:
- Elevi şi studenţi care deţin cetăţeni Română (foaia galbenă şi/sau certificatul de naştere românesc şi/sau paşaport românesc);
- Însoţitorii care au paşaport biometric sau cetăţenie Română.
OBȚINERE CAZIER JUDICIAR AL REPUBLICII MOLDOVA (sursa: servicii.gov.md, accesat 12.06.2019)
Acum poți depune cererea de obținere a cazierului judiciar online, pe servicii.gov.md.
De ce acte ai nevoie?
1. Actul de identitate ;
2. Cerere, depusă online pe portalul servicii.gov.md, Victoriabank, terminalele de plata sau direct la sediul Serviciului tehnologii informaţionale al MAI;
3. Documentul de plată.
Depunerea cererilor:
- Prin internet, la adresa https://servicii.gov.md/ecazier (24/24 ore, 7 zile pe săptămână)
- La filialele Băncii de Economii şi Victoriabank - conform programului de lucru
- La terminalele de plată QIWI (24/24 ore, 7 zile pe săptămână)
- La Direcţia informaţii şi evidenţe operative a MAI - Luni-vineri 08:00 - 12:00, 13:00-15:00Eliberarea cazierelor judiciare:
- La Direcţia informaţii şi evidenţe operative a MAI - Luni - vineri, 15:00 - 17:00
- La Cancelariile Comisariatelor raionale de poliţie - conform datei indicate în bonul de plată
Costul şi durata prestării serviciului:
60 lei timp de o zi
30 lei timp de 10 zile calendaristice
Alternativă: Cererea de eliberare a unui Certificat de cazier judiciar se poate depune la Comisariatele raionale de poliţie sau direct la Direcţia informaţii şi evidenţe operative din cadrul Ministerului Afacerilor Interne. Cererile pentru eliberarea cazierelor judiciare se depun personal, sau de către reprezentantul legal (în baza procurii). Cazierul este valabil timp de 3 luni de la data întocmirii.
Pentru perfectarea cazierului judiciar este necesar de a prezenta la ghişeu:
- actul de identitate;
- bonul de plată (achitat la SA "Banca de Economii" şi SA "Victoriabank");
- cererea privind eliberarea cazierului judiciar.
Termen de execuţie:
- 1 zi - 60 lei
- 10 zile - 30 lei
Comisariatele raionale de poliţie eliberează certificatul doar în 10 zile, Direcţia informaţii şi evidenţe operative atât în 10 zile cât si în regim de urgenţă - 1 zi (de obicei se face la 1 zi).
Regimul de lucru: Luni-Vineri, cu excepţia zilelor de sărbători legale. Depunerea cererii:
- orele 08.00 - 12.00 cu eliberare în aceeaşi zi
- orele 13.00 - 16.00 cu eliberare în ziua următoare
Eliberararea certificatelor:
- orele 15.00 - 17.00
Sfat: Înainte de a merge la Direcţie, achitaţi suma necesară (30 sau 60 lei) la VictoriaBank sau la Banca de Economii de pe str. Puşkin colţ cu Alexandru cel Bun (pe prima hartă punctul B).
Direcţia informaţii şi evidenţe operative se află în mun. Chişinău, str. Iacob Hîncu 3A. Cum să ajungeţi:
De pe bd. Ştefan cel Mare, magazinul Gemenii în jos pe Puşkin (sens unic), pe Cosmonauţilor la dreapta.
DOCUMENTE NECESARE LA SOLICITAREA PERMISULUI DE ȘEDERE PENTRU ELEVII/STUDENŢII (sursa: https://igi.mai.gov.ro/ro/content/studii, accesat 12.06.2019):
Atenție!Poți depune cererea de obținere a permisului de ședere online https://portaligi.mai.gov.ro/. Cererea va fi examinată în decurs de 2-3 zile și vei primi un email de confirmare cu data și ora la care ai fost programat. Te vei prezenta la data și ora stabilită cu următoarele acte:
· Cerere. Aceasta poate fi obținută de la ghișeu sau o poți descărca și să o scoți la imprimantă.
· Documentul de trecere a frontierei adică pașaportul, titlul de călătorie, etc. Trebuie să ai xerox la pagina cu viza, pagina unde este poza și pagina unde este ultima ștampilă cu ieșirea din țară. (în afară de copie trebuie să ai și originalul la tine).
· Adeverința de la instituția în care îți faci studiile
(https://igi.mai.gov.ro/sites/all/themes/multipurpose_zymphonies_theme/images/Migratie/click%202studii.pdf). Dacă studiezi la universitate, adeverința o poți lua de la secretariatul facultății sau de la Departamentul de Relații cu Studenții Străini sau orice alt departamentul care relaționează cu sutdenții din cadrul universității în care îți faci studiile. Iar dacă studiezi la colegiu/liceu, poți lua această adeverință de la conducerea instituției. În adeverință trebuie să fie scrisă următoarea informație: forma de învățământ cu frecvență (la zi), anul de studii, perioada până la care se solicită prelungirea dreptului de ședere, faptul că au fost achitate taxele de studii și data până la care au fost achitate. În cazul bursierilor statului român, în adeverință se va preciza forma de învământ cu frecvență (la zi) și durata totală a studiilor.
· Adeverință medicală. Această adeverință o poți obține de la medicul universității/liceului sau de la orice medic de familie. În unele orașe se acceptă și adeverință medicală emisă de către un medic de familie din Republica Moldova. Cel mai bine însă e să te informezi de la prieteni stabiliți de mai mult timp care și-au făcut anterior permisul.
· În unele cazuri este necesară și copia la lista de pe site-ul Ministerului Educației, precum că ești admis la studii în România.
· Dovada spațiului de locuit (original și copie xerox). Dacă stai în cămin, aduci contractul de cazare. Stai în chirie? Atunci trebuie să prezinți contractul de închiriere pe numele tău, ori dacă stai la o rudă, trebuie să prezinți declarația de luare în spațiu.
IMPORTANT
PERMISUL DE ȘEDERE PENTRU BURSIERII STATULUI ROMÂN SE ACORDĂ CU SCUTIRE DE LA PLATA TAXELOR, ADICĂ E GRATIS.
DEPUNERE A ACTELOR PENTRU OBȚINEREA PERMISUL DE ȘEDERE SE FACE LA INSPECTORATULUI GENERAL PENTRU IMIGRĂRI DIN JUDEȚUL ÎN CARE LOCUIEȘTI
(Spre exemplu cei din București vor merge la adresa str. Eforie, nr. 3-5, sector 5. În Iași - str. Mihai Costăchescu, nr. 6, regiunea Copou sau la Cluj - Str. Alexandru Vaida Voievod, nr 51-53.)